20-årsjubileum och rekordomsättning för JSC
JSC it-partner i Nässjö fyller 20 år på topp. De nyanställer, slår omsättningsrekord och har positiv framtidstro trots coronapandemin som dragit in som ett mörkt moln över världen. ”Vi är tacksamma, ödmjuka och stolta över att det har gått så bra”, säger vd Pelle Adelsfield.
Det som började som en hobby för Johan Schelin sysselsätter idag 60 personer. Som nittonåring med ett stort intresse för datorer startade han JSC it-partner år 2000. För de som inte hängt med i svängarna har JSC vuxit till ett framgångsrikt företag som mottagit utmärkelser som Årets Gasell, Årets Företagare och Årets Molnpartner Microsoft. De har inte bara en, två eller tre, utan hela sex gånger varit med på Great Place To Works topplista över Sveriges bästa arbetsplatser, och 2017 rankade de som en av Europas 50 bästa arbetsplatser. Och framgångssagan fortsätter att skrivas.
I år firar de 20 år och vd Pelle Adelsfield berättar att de är på väg att slå omsättningsrekord.
– Vi har bokslut sista augusti och redan nu, innan bläcket hunnit torka, kan vi se att vi för första gången kommer att passera 100 miljoner kronor i omsättning, säger han. Vi gjorde ett riktigt bra år förra året och nu gör vi ytterligare ett bra år, vilket vi självklart är mycket glada och tacksamma över, särskilt i dessa tider, fortsätter han.
Vad beror tillväxten på?
– Jag är övertygad om att det beror på att vi jobbar med ett ”JSC medarbetarskap” för att alla ska trivas på JSC och så klart med sina olika uppgifter hos våra kunder och kunna leverera värde och nytta. Det är ju tack vare våra kunder som vi finns här i vår mötesplats i Nässjö idag.
De växer med medarbetare
I takt med att omsättningen ökar, ökar även antalet medarbetare.
– Vi har under de senaste 3-4 månaderna anställt fyra personer, en verksamhetsutvecklare, en konsult inom beslutsstöd och två systemutvecklare, säger Pelle Adelsfield.
Trots att Covid-19 härjar världen över har JSC kvar sin starka framtidstro.
– Vi har valt att inte se destruktivt på situationen. Vår verksamhet är och har varit fortsatt stabil. Vi vet också att situationen i vårt samhälle kommer att vända, vi vet bara inte när men när det väl gör det är vi redo. Under pandemin använder vi oss av ett redan väl inarbetat sätt att arbeta på distans för våra medarbetare och med våra kunder i olika uppdrag.
– Vi har en fortsatt bra affär och leverans av våra IT-drifttjänster, telefoni- och kommunikationstjänster. Vi satsar nu fortsatt på att utveckla fram nya smarta tjänster för att kunna erbjuda ännu bättre lösningar för våra kunder. Vi har under en tid tagit fram nya tjänster som exempelvis ärendehantering och ledningssystem, modernt arbetssätt, modern arbetsplats och allt fler tjänster för att stödja kunders verksamhet innoveras nu fram. Allt i syfte att ”skapa tid för det som är viktigt” i kunders verksamhet.
Så vill de fira jubiléet
Varje år brukar JSC arrangera en större träff för sina kunder. Planeringen för årets kunddag är igång och om Covid-19 inte sätter några käppar i hjulet för arrangemanget, kommer jubiléet bli märkbart även då.
– Vi hoppas verkligen vi kan få möjlighet att fira 20-årsjubiléet tillsammans med våra goa kunder i år. Tiden får helt enkelt utvisa om det är möjligt, avslutar Pelle Adelsfield.
Dela nyheten
Dela gärna nyheten på sociala medier och till personer du tror skulle uppskatta den.