Älskaplåts ägare satsar vidare – byter lokal och lanserar nytt klädmärke
Den 19 augusti invigde Älskaplåt sina nya lokaler på Tryckerigatan 3, som också blir platsen för det nylanserade klädvarumärket She Did. Nu samsas heminredning i plåt och träningskläder för kvinnor under ett och samma tak.
Den 1 maj gick startskottet för en ny era för Älskaplåt. Anne Johansson och Anna Giss blev ensamägare av varumärket som tidigare har varit en del av Nässjö Plåtprodukter. I samband med förändringen blev det också naturligt att flytta ut från Nässjö Plåtprodukters fastighet och flytta in i något helt eget.
Tvärs över gatan hittade Anna och Anne den perfekta lokalen för ändamålet – Privabs tidigare fastighet på Tryckerigatan 3. I torsdags invigdes de nya lokalerna tillsammans med kunder och samarbetspartners.
– Det känns väldigt roligt att äntligen vara på plats i våra nya lokaler, och extra kul att så många ville vara med och fira med oss, säger Anna Giss och berättar att de haft en jämn ström av folk hela dagen.
Träningskläder från XS till 5XL
Parallellt med Älskaplåt arbetar Anne Johansson som lärare på Brinellgymnasiet och Anna Giss som ekonomichef på Nässjö Plåtprodukter, men bara ett tag till. Anna är på väg att lämna sin tjänst för att kunna lägga all sin tid på Älskaplåt och det nya bolaget She Did, men vad är She Did och hur kom det till?
– Både jag och Anne spelar mycket padel på fritiden och vi har saknat träningskläder med bollfickor och högre midja. Av en tillfällighet kom jag och Anne i kontakt med personer inom modeindustrin, som ledde till att vi startade She Did. Ett nytt klädmärke som inkluderar alla, oavsett ålder, kroppsform och etnicitet. Vi har storlekar från XS till 5XL, säger Anna.
– Vi tycker också det är viktigt att jobba hållbart. Därför använder vi oss i största möjliga mån av tyger som består av minst 70% återvunnet material, säger Anne.
She Did lanserades i juni och har byxkjolar, tajts, sport-bh, linnen och solglasögon i sortimentet.
– Hittills har She Did fått bra respons. Det märks att det funnits ett behov av padelkläder i större storlekar då vissa gick åt väldigt snabbt, säger Anna.
Hur ser framtiden ut för Älskaplåt och She Did?
– Vi har stora drömmar och visioner för Älskaplåt och She Did. Just nu ser vi över behovet i båda bolagen, vad vi kan tänkas behöva ta in i framtiden, anställda och samarbetspartners, för att kunna ta nästa steg. I det korta perspektivet kommer vi att släppa flera spännande nyheter för båda bolagen, och vi kommer att satsa på ännu fler återförsäljare, svarar Anna Giss.
>> Läs mer och se She Dids träningskläder på shedid.se
Dela nyheten
Dela gärna nyheten på sociala medier och till personer du tror skulle uppskatta den.