Fenix Salong trivs i nya lokaler – söker personal
Det var ingen lång flytt, men den var värdefull. Fenix Salong finns nu i större lokaler närmare entrén i Fenix Gallerian. Med mer yta finns det plats för fler kunder och då behövs också fler medarbetare. ”Vi söker just nu två damfrisörer”, säger Ninos Odisho, ägare tillsammans med Jimmy Odisho.
Sedan 1998 har Fenix Salong gjort Nässjöborna fina i håret. Ninos och Jimmy Odisho, som är kusiner, tog över salongen efter sin farbror när han gick i förtidspension. I 14 år har de funnits i samma lokaler i Nässjögallerian, men nu var det dags att flytta.
– Vi trivs jättebra i våra nya lokaler, säger Ninos Odisho. De är större och ljusare, dessutom syns vi bättre. Nu ligger vi precis vid huvudentrén, fortsätter han och tycker att de har bästa läget i hela gallerian.
Innan de flyttade in har lokalen renoverats.
– Vi har målat taket svart, satt upp vitt kakel på en del av väggarna och investerat i ny inredning. Vi har bland annat köpt in nya, sköna frisörstolar och en stol som är formad som en bil för den yngre målgruppen.
Salongen tar emot alla. Barn som pensionärer, herrar som damer.
– Vi vill att det ska vara smidigt att klippa sig. Därför tar vi emot både bokningar och drop-in kunder. Vi har väldigt många drop-in kunder idag, och vi är speciellt starka på att styla och klippa skägg samt barn. Vi har en väldigt stor erfarenhet av att klippa små barn som är en tuffare målgrupp. Första gången man klipper sig kan det vara lite läskigt och barn i åldrarna 1-4 har svårt att sitta still, men det har vi knep för att hantera, säger Ninos.
Efter flytten har Fenix Salong fått flera nya kunder.
– Vi har haft så mycket att göra sedan vi bytte lokal. Vi har inte ens själva hunnit gå ut med att vi är i behov av personal och söker två damfrisörer, en som kan jobba heltid och en på timmar, säger Ninos och fortsätter:
– Det är roligt att det har gått så bra hittills. Vi har flera framtidsplaner för salongen och vill fortsätta utvecklas, avslutar han.
Dela nyheten
Dela gärna nyheten på sociala medier och till personer du tror skulle uppskatta den.