Nystartade Total Måleri har fullt upp från start
Louise Almgren och Johan Holmlund har startat en ny målerifirma i Nässjö. Tack vare ett gott nätverk och en framgångsrik sökordsmarknadsföring har de fått en stark start – och planerar att ha anställda inom ett par år.
Total Måleri, så heter den helt nya Nässjöbaserade målerifirman som tar sikte på såväl privatkunder som företag. Bakom företaget står Johan Holmlund och Louise Almgren, som har mångårig erfarenhet i branschen.
– Vi har båda jobbat som målare tillsammans på samma företag förut. Sedan fick vi för oss att vi ska driva eget. Det handlade mycket om friheten att kunna bestämma själv över sin vardag och att planera in jobb på ett sätt som passar oss, men inte minst för att vårda kunder på det sätt som vi vill och lämna ett resultat efter oss som vi är nöjda med, säger Johan Holmlund.
Planer på expansion
Omedelbart vid starten har de mängder av uppdrag. Anledningen är såväl goda kontakter sedan tidigare, som en lyckad strategi för marknadsföring online.
– Vi har haft sådan förmån att ha fått in ett stort jobb nu som sträcker sig över flera månader, faktiskt. Vi utgår från Nässjö och rör oss runt i Jönköpings län. Vi har planer på att expandera och att ha anställda. Vi har sagt att inom två år bör vi ha två anställda till. Det är där första delmålet ligger, sedan får man sakta se hur det utvecklar sig. Vi vill inte bara bli stora utan hålla en hög kvalitet, säger Johan.
I uppstarten av företaget har de haft hjälp av Nässjö Näringsliv AB, som agerat bollplank och kommit med råd.
– Vi fick mycket hjälp från Peter på Nässjö Näringsliv. Han har hjälpt oss att bilda bolaget och varit en väldig support för oss, säger Louise Almgren.
Närvaro hos kunden
De berättar att de först och främst kommer att ha en bra service och hög kvalitet på jobben – inte att alltid vara billigast.
– Vi kommer att vara närvarande med kunden hela tiden. Oftast är det ju den personen som kunden talar med som också utför jobbet, avslutar Johan.
Dela nyheten
Dela gärna nyheten på sociala medier och till personer du tror skulle uppskatta den.